Testimonials
Hieronder leest u de ervaringen van mensen, die door onze payroll adviseurs/consultants zijn geholpen en deze ervaringen naar de desbetreffende adviseur/consultant hebben gemaild.
Direct een payrollofferte opvragen?
"Tevreden over payrollbedrijf via watispayroll.nl"
Datum eerste gesprek: 12-02-2016
Sinds de zomer van 2016 maken wij voor het verlonen en factureren van onze vakantiekrachten van de payroll dienstverlening gebruik.
Verloning vakantie payrollwerknemers
Door slechte ervaringen met onze vorige payrollaanbieder in het verleden, gingen wij op zoek naar een nieuwe payrollpartner. Via watispayroll.nl kwamen we na een selectie vanuit 3 payrollaanbieders, met ervaring in onze sector, bij onze huidige payrollaanbieder uit. Het voornaamste punt, dat wij belangrijk voor onze payrollpartner vonden, was de juiste verloning van onze vakantie payrollmedewerkers. I.v.m. de privérelaties met onze vaste werknemers is het namelijk belangrijk dat de verloning goed verloopt. Wij zitten namelijk niet op onrust op onze werkvloer te wachten.
Verloning per kostenplaats met payroll
De payrollaanbieder via watispayroll heeft in de laatste 3 jaar laten zien, dat zij de verloning prima voor ons doen en een nauwe band met deze medewerkers opbouwen. Naast de salarisverwerking, informeren zij onze vakantiekrachten en helpen hen om hun uren op een juiste manier in het systeem bij het payrollbedrijf in te geven.
Wij werken namelijk vanuit de internetportal van onze payrollaanbieder. Waarbij de payrollmedewerkers middels een unieke inlogcode in het systeem van onze payrollaanbieder inloggen en hun uren daar ingeven. Na accorderen van 1 van de leidinggevenden worden de uren door onze payrollaanbieder vervolgens verloond en wekelijks aan ons gefactureerd. Aangezien wij met verschillende kostenplaatsen en locaties werken, moet dit dus individueel worden gefactureerd. Dit gebeurt door hen vanaf het begin correct, helder en naar volle tevredenheid van onze zijde.
Niels & Rob, Metaalbedrijf
Niels & Rob
Genemuiden
Payroll adviseur:Rob van Loon
"Geen risico's met payroll"
Datum eerste gesprek: 01-11-2015
Sinds 2016 maak ik gebruik van de payroll diensverlening van een payrollbedrijf, dat ik via www.watispayroll.nl heb gevonden en in payroll in en voor de bouwsector is gespecialiseerd.
Geen verzekeringstechnische en/of arbeidsrechtelijke risico's
Door mijn grote netwerk op diverse bouwplaatsen, maak ik gebruik van bouwvakkers die ik al een tijdje ken. Door met hen payrollconstructies (in dienst of via zzp-payroll) aan te gaan, ben ik er van verzekerd dat ik persoonlijk/zakelijk geen risico's op verzekeringstechnisch en/of arbeidsrechtelijk gebied loop.
Gebruik G-rekening payrollbedrijf
Daarnaast is payroll voor mij financieel en organisatorisch een veel interessantere constructie dan het rechtstreeks inlenen van een zzp-er. Het enige wat ik namelijk nog wekelijks hoef te doen, is het doorgeven van de uren en het betalen en gedeeltelijk storten, binnen een afgesproken termijn, van het factuurbedrag op de rekening en/of G-rekening van het payrollbedrijf. Doordat het laatste in de bouwsector verplicht is en ik in de loop de jaren wel heb gemerkt dat het niet bij ieder payrollbedrijf mogelijk is. Was het advies van watispayroll.nl des te fijner.
Betalingstermijn payroll
Doordat de bouwsector zich daarnaast kenmerkt door lange betalingstermijnen is het fijn dat ik een payrollbedrijf, door watispayroll.nl heb gevonden, die dit begrijpt en met mij 30 dagen betalingstermijn heeft afgesproken. Hierdoor kom ik niet gauw in liquiditeitsproblemen. Mijn gekozen payrollbedrijf kan dit doen omdat zij, net als ik, haar facturen bij een factoringsmaatschappij heeft ondergebracht.
Rien, eigenaar RZ & Zn. Bouwbedrijf
Rien
Rijssen
Payroll adviseur:Gert de Vries
"Payroll belangrijke bijdrage aan de ontwikkeling en groei van onze organisatie"
Datum eerste gesprek: 23-11-2018
Doordat wij in 2018 als organisatie met onze financiële dienstverlening zijn begonnen, was transparantie in onze kosten in het begin enorm belangrijk. Hierdoor hebben wij toentertijd besloten om onze medewerkers via een payrollconstructie bij ons te laten werken, hierdoor konden Jeroen en ik ons puur op de werkprocessen binnen ons bedrijf richten. Tegelijkertijd wisten wij dat de juridische en financiële kant voor onze werknemers met payroll goed waren geregeld.
Belangrijke bijdrage van payroll
Het concretiseren van de samenwerking met 1 van de payrollbedrijven via watispayroll.nl verliep snel en efficiënt. Door onze urenregistratiesysteem aan de internetportal van onze payrollaanbieder te koppelen, hebben wij 24/7 zicht op de gewerkte tijden, personeelskosten en worden de uren van onze payrollwerknemers met 1 druk op de knop naar onze payrollaanbieder gestuurd. Door deze digitale werkwijze komen er nagenoeg geen fouten in de loonadministratie voor en kost het ons ook nog eens weinig tijd. Naast de extra flexibiliteit heeft payroll daarom als dienstverlening enorm aan de ontwikkeling en groei van onze organisatie bijgedragen.
Ben & Jeroen, eigenaren financiële dienstverlener
Ben en Jeroen
Den Bosch
Payroll adviseur:Alexandra van Rhijn
"Flexibel in onze bedrijfsvoering"
Datum eerste gesprek: 10-10-2014
In 2015 zijn wij met 2 outlet winkels begonnen. Hierbij was het voor ons van groot belang om flexibel qua personeel in onze gehele bedrijfsvoering te blijven. Door een payrollconstructie toe te passen, is het voor ons mogelijk om direct bij teruglopende of stijgende bezoekersaantallen te schakelen.
Wekelijks inzicht in onze personeelskosten
Daarnaast is het voor ons met een payroll formule zeer gemakkelijk om de werkelijk gemaakte personeelskosten per week af te zetten ten opzichte van de gedraaide omzet/marge per winkel. Hierdoor zien wij wekelijks wat het echte rendement per winkel is en kunnen wij hier direct op sturen.
Aanleveren uren met payroll ideaal
Het aanleveren van de gewerkte uren van ons personeel bij payroll is voor ons ideaal. Via een internetportal ontvangen wij van de filiaalmanager de gewerkte uren, die zij zelf hebben ingevuld, van de winkelmedewerkers per winkel. Door eenvoudig de uren ‘aan te vinken’ accorderen wij deze uren in het systeem van onze payrollaanbieder en worden onze payrollmedewerkers wekelijks verloond.
Jeroen en Rick, eigenaren 2 outlet winkels
Jeroen en Rick
Apeldoorn
Payroll adviseur:Gert de Vries
"Met payroll kan ik mij op andere zaken binnen mijn bedrijf focussen."
Datum eerste gesprek: 03-07-2017
Irene heeft samen met haar partner per 1 januari 2017 het restaurant van haar ouders overgenomen. Haar ouders deden, voor wat betreft de personeels- en loonadministratie, nog alles zelf met hun boekhouder. Dit is wat Irene en haar man expliciet niet wilden.
Overstap op payroll
"Vooral omdat wij net het restaurant hadden overgenomen van mijn ouders kwamen er veel dingen op ons af. Mijn man en ik wilde ons geen zorgen over alle zaken rond ons personeel, maar vooral bezig zijn met onze zaak, vandaar dat we via www.watispayroll.nl toen een adviesgesprek met Alexandra hebben aangevraagd. Na uitvoerige uitleg door haar besloten we om voor het seizoen in maart 2017 met ons personeel over te stappen op payroll".
Het enige wat mijn man nu nog maar hoeft te doen, is elke week de uren door te geven en alles wordt verder voor ons en onze medewerkers geregeld. Ook voor alle vragen, die mijn werknemers hebben, kunnen mijn man en ik ze gewoon doorsturen naar onze payrollaanbieder.
Focussen op andere zaken met payroll
Wat ik bij payroll na 2 jaar zeer prettig vind. Is het feit als ik iets wil weten, word ik altijd snel en netjes geholpen. Hierdoor kan ik mij weer snel op andere zaken binnen mijn bedrijf focussen.
Irene van den Berg, mede-eigenaresse restaurant
Irene van den Berg
Purmerend
Payroll adviseur:Alexandra van Rhijn
"Ik heb namelijk in het voorjaar geen tijd en zin om mij met de hoveniers-CAO bezig te houden."
Datum eerste gesprek: 12-01-2017
Waarom ik ben gaan payrollen? Door de groei van mijn hoveniersbedrijf na de crisis, moest ik meer medewerkers aannemen. De juiste medewerkers vind ik meestal wel door mijn samenwerking met de ROC in de buurt. Ik wilde echter geen werkgeversrisico's lopen en de nodige flexibiliteit in mijn arbeidscontracten behouden. Via de LTO kwam ik toen in contact met Gert van een payrollbedrijf bij mij in de buurt.
Vaak zijn we binnen een uurtje klaar
Hij legde rustig aan mij uit, hoe ik met payroll de nodige flexibiliteit in mijn arbeidscontracten kon inbouwen en geen risico's zou gaan lopen. Sindsdien heb ik sowieso ieder voor- en najaar met Gert contact over het opstarten en afsluiten van het seizoen in relatie tot mijn personeel. Vaak zijn we binnen een uurtje klaar en schilt dit mij zoveel werk. Ik heb namelijk in het voorjaar geen tijd en zin om mij met de hoveniers-CAO bezig te houden.
Grootste voordeel van payroll
Heb ik adhoc nog een vraag over een contract voor 1 van mijn medewerkers en hoe dat met de CAO voor hoveniers zit, dan kan ik hem altijd bellen of appen. Binnen een paar uur heb ik dan antwoord op mijn vraag van Gert. Dit vind ik het grootste voordeel van payroll voor mij.
Tot slot voer ik 's weekends de gewerkte uren van mijn medewerkers in en krijgen mijn medewerkers automatisch op woensdag hun salaris en wordt bij mij vrijdag het factuurbedrag afgeschreven.
Gerrit Berendsen, eigenaar Hoveniersbedrijf
Gerrit Berendsen
Hardenberg
Payroll adviseur:Gert de Vries
"Ik ben altijd op de hoogte van veranderde wet- en regelgeving/CAO-wijzigingen met payroll"
Datum eerste gesprek: 10-05-2015
Sinds 2015 payroll ik al mijn personeel. Ik heb in het verleden hiervoor bewust gekozen vanwege de risico's voor een ondernemer, het gemak van payroll en de kosten.
Waarom zou u payroll aanbevelen?
Met payroll voorkom ik als ondernemer/werkgever de onnodige verrassingen op personeelsgebied, weet ik jaarlijks precies wat ik aan personeelskosten kwijt ben en hoeveel ik met payroll bespaar. Sommige ondernemers twijfelen aan het laatste, maar dit is volgens mij niet terecht. Vraagt u maar eens een vrijblijvende proefberekening via watispayroll.nl bij een payrollbedrijf aan en vergelijk deze maar eens met uw eigen personeelskosten in een jaar en u zult net als ik in het verleden zien, dat payroll niet duur per definitie duur hoeft te zijn.
Daarnaast kan ik payroll toepassen voor mijn gehele personeelsbestand, dus zowel voor studenten, oproepkrachten, parttimers en fulltimers. Ik weet precies, zonder verrassingen achteraf, wat elke medewerker mij exact per uur kost en mocht een medewerker niet functioneren dan ben ik met payroll niet aan hem/haar gebonden. Mijn payrollaanbieder regelt, naast mijn personeels- en salarisadministratie, dit soort zaken voor mij.
Waarom watispayroll.nl
Wat ik een prettige verrassing van het zoeken van een payrollbedrijf via watispayroll.nl vond, is dat ik iemand op bezoek kreeg, nl. Sandra, die verstand van zaken had, mij en mijn personeel echt kon adviseren en waar ik mee kon/kan sparren. Kan want Sandra is nl. na bijna 4 jaar nog steeds mijn payrolladviseur! Halfjaarlijks komt ze bij mij langs en brengt mij op de hoogte van mogelijke wet- en regelgeving/CAO-wijzigingen of geeft mij raad hoe ik om kan gaan met zaken rond mijn personeel. Ik ben hierdoor altijd up-to-date voor wat betreft er omtrent personeel in Nederland speelt. Daarnaast is ze 24/7 voor mij bereikbaar als ik haar of advies nodig heb!
Nico van der Meer, eigenaar Callcenter
Nico van der Meer
Apeldoorn
Payroll adviseur:Sandra Slot
"Koppeling van urensystemen scheelde mij 2 punten in mijn payrollfactor"
Datum eerste gesprek: 11-03-2018
Ik heb sinds kort twee kapsalons. Zelf werk ik volop mee in beide zaken en hierdoor heb ik ineens 12 (4 fulltime en 8 parttime) kapsters in dienst. Ik moest op een gegeven moment de keuze maken of de dames van de overgenomen kaperszaak (5 parttimers) zelf in vaste dienst nemen of op de payroll zetten bij een payrollbedrijf.
Zelfde arbeidsvoorwaarden
Met payroll ben ik nog 3 jaar langer flexibel v.w.b. mijn arbeidscontracten, waardoor ik rustig de ontwikkelingen binnen de nieuwe kapperszaak qua personeelskosten en inkomsten kan bekijken. Het was voor mij wel heel belangrijk dat de medewerkers er qua arbeidsvoorwaarden niet op achteruit zouden gaan, zodat er verschil tussen beide kapperszaken zou ontstaan. Dit is gelukkig met het payrollbedrijf via watispayroll.nl niet het geval. De dames krijgen alle arbeidsvoorwaarden waar ze recht op hebben en die mijn andere kapsters ook hebben.
Personeelskosten inzichtelijk met payroll
Doordat ik precies weet wat een kapster mij per daadwerkelijk gewerkt uur kost en wat zij per uur per stoel omzet. Heb ik mijn personeelskosten t.o.v. de planning altijd inzichtelijk en kom ik niet voor verrassingen te staan, mocht een kapster toevallig ziek/met vakantie zijn. Ik had in eerste instantie wel verwacht met payroll veel duurder uit te zijn, maar nadat mijn accountant alles had doorgerekend, heb ik voor iets meer kosten alles dus inzichtelijk en geen ziekterisico's en dubbele kosten bij ziekte meer.
Koppeling urensystemen
Bovendien heb ik een stuk minder werk met payroll. Per 4 weken leest mijn kassa de uren van mijn medewerksters uit en door een koppeling met het urensysteem van mijn payrollbedrijf hoef ik maar met 1 druk op de knop mijn uren te accorderen en ontvang ik een week later digitaal een overzichtelijke factuur. Lekker makkelijk.
Dit laatste vond ik wel een pluspunt van het payrollbedrijf die ik uiteindelijk via watispayroll.nl heb gekozen. Daarnaast verliepen alle contacten met Rob vanaf het begin zeer prettig, zonder gladde plaatjes, en heeft hij mijn personeel goed voorgelicht voor wat betreft payroll voor hen en mij zou gaan betekenen.
Overig personeel payrollen
Na mijn half jaarlijkse evaluatie met mijn payrollbedrijf wil ik nu gaan kijken of payroll ook geschikt voor mijn personeel bij mijn eerste kapsalon is. Rob gaf direct mij het advies hier rustig de tijd voor te nemen, omdat hier ook kapsters werken die al meer dan 10 jaar bij mij in dienst zijn, en samen met hem een mogelijk overstapprocedure te maken/bedenken (incl. een pensioenvoorlichtingsavond door een erkend pensioenadviseur).
Mijn tip voor bedrijven, ondernemers en werkgevers neem je tijd bij de overstap naar payroll en kijk goed naar de kwaliteit van een payrollbedrijf en haar medewerkers. Wat kunnen ze extra of welke oplossingen, waar ondernemers nog niet aan hebben gedacht, dragen zij voor ondernemers of werkgevers aan. Bij mij was dat de koppeling met het urensysteem van mijn kassa's, deze koppeling scheelt mij een hoop werk en leverde mij bij het payrollbedrijf een korting van 2 punten in mijn payrollfactor op.
Gerda de Boer, eigenaresse 2 kapsalons
Gerda de Boer
Hoogeveen
Payroll adviseur:Rob van Loon
"Geen naheffingsrisico's van de belastingdienst bij werken met ZZP-ers"
Datum eerste gesprek: 09-08-2013
Omdat wij een bouwbedrijf hebben en veel werken met freelancers en ZZP-ers lopen wij extra risico's. Van bouwbedrijven om ons heen weten we dat de belastingdienst forse naheffingen kan opleggen indien blijkt dat de zelfstandige niet als dusdanig wordt erkend. Doordat wij zijn gaan payrollen zorgt het payrollbureau er nu voor dat alles juridisch goed geregeld is en toetst zij regelmatig de zelfstandigheid (VAR-verklaring) van de zzp-ers aan de hand van de laatste wet- en regelgeving. We lopen hierdoor geen risico op naheffingen van de belastingdienst met payroll.
Harry de Winter, mede-eigenaar bouwbedrijf
Harry de Winter
Almere
Payroll adviseur:Rob van Loon
"Naast flexibiliteit ook minder papierwerk met payroll"
Datum eerste gesprek: 21-02-2014
De laatste jaren is het door de crisis binnen mijn metaalbedrijf qua werk met pieken en dalen. Hierdoor wisselt mijn personeelsbehoefte ook erg sterk. Mijn boekhouder wees mij er gelukkig vorig jaar op eens naar de dienstverlening payroll te kijken.
Na veel wikken en wegen en diverse gesprekken met Rob via watispayroll.nl, hebben wij er toch voor gekozen om onze medewerkers bij een payrollbureau op de payroll te zetten. Hierdoor ben ik geen juridisch werkgever meer en staan mijn mensen bij het payrollbureau op de loonlijst. Naast dat payroll mij de beoogde flexibiliteit in mijn personeelsbestand en behoefte heeft gegeven. Ik kan immers nu met payroll mensen inzetten als ik ze nodig heb, zonder dat ik aan ze vastzit. Heeft payroll mij ook het afgelopen jaar veel papierwerk gescheeld.
Johan Haarhuis, eigenaar metaalbedrijf
Johan Haarhuis
Breda
Payroll adviseur:Rob van Loon
"Het uitbesteden van ons ziekteverzuim met payroll scheelt ons veel tijd en geld"
Datum eerste gesprek: 07-05-2011
Als eigenaren van meerdere horecazaken was ons ziekteverzuim over het algemeen niet eens zo hoog de laatste jaren. Maar omdat erbij ons circa 120 medewerkers (verdeelt over fulltime, parttime en oproepkrachten) werken, hadden we toch veel werk aan de administratie en registratie van het ziekteverzuim en de re-integratie inspanningen bij zieke medewerkers. Na jaren wilden wij hier eigenlijk wel vanaf. Vanaf januari staan daarom dus niet alleen onze parttime medewerkers en oproepkrachten (vanaf juni 2011) op de payroll maar ook onze fulltime medewerkers. Ons payrollbedrijf heeft hierdoor al het werk, de risico’s en de verplichtingen bij ziekteverzuim van onze 120 medewerkers. Dat scheelt ons niet alleen veel tijd, maar ook geld.
Jose en Gijs Wanders
Jose en Gijs Wanders
Venray
Payroll adviseur:Gert de Vries
"Maak als startende ondernemer gebruik van payroll"
Datum eerste gesprek: 05-02-2011
Als startende ondernemer vind ik het grootste voordeel van payroll, het werk omtrent mijn personeelsadministratie dat een payrollbedrijf mij uit handen heeft genomen.
Daarom raad ik iedere startende ondernemer ook aan gebruik van payroll te maken.
Zo houd je tijd over om je onderneming goed van de grond te krijgen. De payroll medewerkers die je aanneemt, staan niet onder een vast contract. Hierdoor blijf je flexibel m.b.t. je personeel.
Payroll gebruik ik persoonlijk sinds mei 2011 met als doel mij nog meer te kunnen focussen op mijn corebusiness.
Via watispayroll.nl ben ik in contact gekomen met mijn huidige payroll leverancier. Zij hebben als meest positieve punt een duidelijke en makkelijke website waarop ik de gewerkte uren kan invullen maar ook mijn facturen kan downloaden.
Kees Winters, eigenaar internetbedrijf
Kees Winters
Rotterdam
Payroll adviseur:Sandra Slot
"Ik raad payroll ook bewust andere ondernemers aan"
Datum eerste gesprek: 09-11-2009
Wij gebruik de dienstverlening payroll sinds 4 jaar voor onze 2 horecazaken. Onze belangrijkste reden om te gaan payrollen was en is nog steeds het gemak ervan. Elke week de uren doorgeven en alles wordt verder door het payrollbedrijf geregeld. Ook voor alle vragen die onze werknemers hebben kunnen wij ze doorsturen naar onze contactpersoon bij het payrollbedrijf.
Ik raad payroll ook bewust andere ondernemers aan, die bij ons komen lunchen, dineren of borrelen.
Vooral omdat wij twee horecazaken met terras hebben, zijn wij het hele jaar met veel dingen druk. En dan is het prettig dat je je geen zorgen hoeft te maken over een juiste verloning van je medewerkers. De verloning bij het vorige payroll bedrijf verliep niet altijd correct vandaar dat we 2 jaar geleden via een offerte van watispayroll bij Rob zijn terecht gekomen. Sindsdien verloopt de verloning altijd juist en tijdig, wat wij persoonlijk voor onze mensen zeer belangrijk vinden.
Wanneer wij met het doorgeven van de uren iets willen weten, worden we bij onze huidige payroll bedrijf ook nog eens snel en netjes geholpen, wat zeer prettig is. Vervolgens kunnen wij ons dan namelijk weer snel op andere zaken in onze restaurants concentreren.
John en Marja Heuvel, eigenaren 2 horecazaken
John en Marja Heuvel
Groningen
Payroll adviseur:Rob van Loon
"Geen nadelen maar alleen maar voordelen bij payroll"
Datum eerste gesprek: 07-04-2013
Wij zijn sinds juli 2013 overgestapt op payroll voor ons personeel. De reden waarom we hiervoor kozen hebben, is heel simpel. We zijn een klein bedrijf die het zich niet kon veroorloven om risico’s te lopen met personeel. Tot op heden hebben we nog geen nadelen van payroll ervaren maar alleen maar voordelen.
Wij bevelen zeer zeker andere ondernemers payroll aan. Om de simpele reden dat het veel tijd scheelt helemaal als je als kleine onderneming niet geheel op de hoogte bent van alle wetten en regels omtrent personeel. En daarnaast het voordeel dat je maar hoeft te bellen naar het payrollbedrijf en je krijgt een professioneel antwoord op je personeelsvraag.
Elke week ontvangen we netjes een e-mail van het payrollbedrijf als herinnering om de gewerkte uren door te geven van ons personeel. En mochten we het vergeten krijgen we nog een reminder van onze contactpersoon. Daarnaast wordt er ook bij het aannemen van nieuw personeel en verlengen van contracten door het payrollbedrijf meegedacht!
Kortom payroll een aanrader voor elk bedrijf!!!
Yvette de Ruiter, eigenaresse Kapsalon
Yvette de Ruiter
Wageningen
Payroll adviseur:Gert de Vries
"Op onze werkvloer veranderde helemaal niets met payroll"
Datum eerste gesprek: 07-01-2014
Door de economische crisis hadden wij als organisatie meer behoefte aan meer flexibiliteit bij het verlonen van ons personeel. Daarnaast wilden wij de risico’s met betrekking tot doorbetalen van ons personeel bij ziekte afdekken en tot slot verlost zijn alle verplichtingen rondom onze personeelsadministratie. Dit alles moest echter wel goed geregeld worden. Door het payrollbureau via watispayroll.nl is dit bij ons voor 100% gelukt!
Zij namen het juridisch werkgeverschap over van onze bestaande medewerkers en verzorgen de volledige personeelsadministratie. Door payroll staan onze medewerkers op hun loonlijst en lenen wij onze werknemers weer terug in. Alle afdrachten aan de fiscus, uitbetaling van loon en verplichting aan UWV liggen – inclusief het volledige ziekterisico èn bijbehorende kosten bij langdurige arbeidsongeschiktheid – geheel bij het payrollbureau. Het scherpe all-in payroll uurtarief en dat wij alleen de daadwerkelijk gemaakte uren betalen, maakt payroll voor ons als werkgever de ideale oplossing. Tot slot zeggen ze wel dat er met payroll op de werkvloer voor werknemers helemaal niets verandert. Dit is bij ons ook zeker het geval!
Tom Winters, Mede-eigenaar automatiseringsbedrijf
Tom Winters
Hoorn
Payroll adviseur:Alexandra van Rhijn
"Bewust voor een erkend payrollbedrijf gekozen"
Datum eerste gesprek: 07-02-2013
Na jaren als schoonmaakster te hebben gewerkt, startte ik begin 2013 met mijn eigen schoonmaakbedrijf. Ervaring met het aannemen van personeel had ik niet maar ik wilde zo min mogelijk risico en overwoog te gaan werken met 0-uren contracten of een uitzendbureau.
Bij het uitzendbureau wezen ze mij op de risico's van zelf 0-uren contracten afsluiten en de dienstverlening payrolling, omdat ik gedeeltelijk zelf mijn personeel wilde werven en selecteren. Ik begreep dat bij payrolling het uitzendbureau juridisch de werkgever zou worden van mijn medewerkers en o.a. de contracten en loonadministratie zou gaan regelen. Dit was precies wat ik zocht en ben daarom 's avonds op internet en de site watispayroll.nl verder gaan lezen over de dienstverlening payrolling.
Om mij verder en los van het uitzendbureau te laten informeren over payrolling, heb ik toen een adviesgesprek met een payroll adviseur via watispayroll.nl aangevraagd. Tijdens dit gesprek met Gert kwamen al gauw de verschillen tussen payrolling bij een uitzendbureau en een payrollbedrijf naar voren en was mijn keuze aan het eind van ons gesprek al snel gemaakt.
Ik ben nog steeds blij dat ik via jullie toen die afspraak heb gehad en voor een erkend payrollbedrijf i.p.v. een uitzendbureau heb gekozen.
Romy van Steenwijk, Eigenaresse Schoonmaakbedrijf
Romy van Steenwijk
Hellevoetsluis
Payroll adviseur:Gert de Vries
"Binnen 2 uur werd ik teruggebeld!"
Datum eerste gesprek: 09-08-2012
Ik was al een tijdje op zoek naar meer informatie over payroll en kwam via google op jullie site terecht. Ik was verbaasd over alle informatie die jullie aan ondernemers zoals ik aanbieden.
Binnen een half uurtje wist ik bij jullie precies wat payroll voor mij en mijn medewerkers zou gaan betekenen. Nadat ik mijn payrollofferte bij jullie had aangevraagd, werd er zeer snel contact (binnen een uur) met mij opgenomen en kon ik snel een vervolgafspraak maken. Dit vond ik bij jullie een pluspunt omdat ik als ondernemer van snelheid hou en ik pas soms na 3 dagen door andere payrollbedrijven werd teruggebeld.
Binnen een maand stonden al mijn werknemers op de payroll bij een payrollbedrijf, die mijn branche ook nog eens door en door kent.
Bedankt!
Joost Jansen, Metaaldraaierij
Joost Jansen
Harderwijk
Payroll adviseur:Rob van Loon
"“Uren doorgeven met online payroll een fluitje van een cent”"
Datum eerste gesprek: 15-03-2011
Sinds maart 2011 ben ik samen met een oud studiegenoot ons bedrijf gestart. Het idee ontstond bij ons om een ´pool´ van studenten te werven en selecteren voor promotionele activiteiten voor bedrijven op evenementen of beurzen. Wij hadden dit werk namelijk tijdens onze studie ook voor bedrijven gedaan en beschikten hierdoor over de nodige contacten. Als er een evenement is zouden wij de desbetreffende studenten aan het evenement of beurs koppelen, zelf de administratie afhandelen, de kwaliteit van de studentenpool in oog houden, zorgen voor klanten, etc.
De vraag alleen was hoe wij het best de studenten in dienst konden nemen? We wilden ze kosten wat kost geen vast contract aanbieden - hun werkzaamheden zouden ook namelijk maar maximaal enkele uren per week zijn. Wij hadden wel eens gehoord van andere studenten dat zij via een payrollbedrijf werkten maar hadden zelf geen ervaring mee of payroll goed werkte.
Tot wij de tip van een oud mede-student op onze vrijdagborrel kregen om eens op www.watispayroll.nl te kijken. Hij was net een eigen IT bedrijfje gestart en had via watispayroll.nl zijn eerste mensen bij een goed payroll bedrijf ondergebracht.
Na een afspraak met Sandra te hebben gehad, waren we er uit dat payroll in onze situatie ook de uitkomst zou zijn. Sinds maart werken er nu circa 50 studenten bij ons op de payroll. Samen met het payroll bedrijf en het it bedrijf van de tipgever hebben wij ons online digitale uren registratie- en aanmeldingssysteem van de website met die van het payrollbedrijf gekoppeld. Hierdoor is het aanmelden en uren doorgeven een fluitje van een cent en kunnen wij ons volledig op nieuwe klanten binnenhalen richten.
Peter-Paul van Aken, PR bedrijf
Peter-Paul van Aken
Leiden
Payroll adviseur:Sandra Slot
"“Payroll veel goedkoper dan uitzenden”"
Datum eerste gesprek: 17-09-2013
Als werkgever in de metaal en techniek had ik een lasser die al anderhalf jaar via een uitzendbureau bij mij werkte. Echter op een dag deelde het uitzendbureau mij mede dat ik de medewerker nu zelf in dienst moest nemen of dat ik hem moest gaan payrollen via een payroll bureau waar zij goede contacten mee hadden. Het eerste voorstel was voor mij als werkgever geen optie en de payroll oplossing had ik nog nooit van gehoord. Na het voorstel van het uitzendbureau (payrollbureau) over payroll bestudeerd te hebben, ben ik op internet maar eens gaan zoeken naar informatie over payroll. Wat mij toen opviel is dat er zoveel payrollbedrijven zijn die deze service aanbieden dat ik in eerste instantie door de bomen het bos niet meer zag.
Op watispayroll.nl vond ik echter meer dan 140 vragen en antwoorden over payroll zodat ik na een avond aardig op de hoogte was. Verder bleek dat jullie met diverse payrollbureaus door Nederland samenwerken en ook een landelijk payrollbureau hadden die veel in de metaal en techniek deed. Na een afspraak met Rob bleek dat ik al die jaren teveel had betaald voor mijn medewerker via het uitzendbureau en ook veel duurder zou zijn uitgeweest als ik was gaan payrollen via hen. Ik maak nu al geruime tijd gebruik van payroll en heb mezelf hierdoor al vele euro’s bespaard. Als ik nu een nieuwe medewerker heb, bel ik gewoon Rob mijn payrolladviseur in plaats van een uitzendbureau om alles verder voor mij te regelen.
Arie Wengers, directeur metaalbedrijf
Arie Wengers
Lelystad
Payroll adviseur:Rob van Loon
"Voordelen van payroll wegen niet op tegen nadelen"
Datum eerste gesprek: 13-03-2013
Na uitleg via watispayroll.nl is payroll niet zo moeilijk. Het is gewoon het uitbesteden van mijn werkgeverschap en alles wat daarbij komt kijken.
Oftewel: ik meld iemand aan en krijg een factuur (bij mij na iedere 4 weken). Ook eventuele pensioen regelingen, ziekte ed. worden door het payrollbedrijf geregeld.
Ik heb al mijn 4 medewerkers daarom nu via payrolling lopen. Ze hebben allen een jaarcontract. Mijn redenen om voor payrollen te kiezen, waren:
1. Geen ziekte risico (het belangrijkste deel hiervan kan je ook zelf met verzekeringen afdekken)
2. Geen gedoe, ik hoef geen tijd te stoppen in arbeidscontracten, eventueel pensioen enz.
Ja, het is iets duurder. Maar voor mij wegen de voordelen momenteel nog steeds tegen de nadelen op. Bijkomend voordeel is overigens ook een stukje extra liquiditeit, omdat ik aan het eind van iedere 4 weken een factuur krijg (met 14 dagen betalingstermijn).
Thomas van Lingen, installatiebedrijf
Thomas van Lingen
Gemert
Payroll adviseur:Sandra Slot
"Payroll bijna net zo duur als zelf doen"
Datum eerste gesprek: 03-02-2013
Ik heb een webwinkel en groothandel en 5 parttimers gevonden die mij in de drukke maanden wilden helpen met het inpakken van bestellingen. Nu twijfelde ik tussen zelf in dienst nemen of betalen via payroll. In eerste instantie na wat gesprekken dacht ik dat in mijn geval zelf in dienst nemen het beste was (goedkope medewerkers, circa 7 uur pp per week). Toch twijfelde ik of ik iets vergeten was waardoor ik met payroll toch beter af zou zijn. Daarom was ik blij dat ik gelukkig ook een payroll adviesgesprek bij jullie had aangevraagd.
Na een gesprek met Rob één van de adviseurs via watispayroll heb ik besloten iedereen toch te betalen met payroll. De gemiddelde marge bij payrollbedrijven waar ik in eerste instantie had geïnformeerd waren namelijk rond de 1,66. Dit vond ik aardig aan de prijs aangezien het om studenten en parttimers voor een paar uren per week bij mij gaat en het ziekterisico waar ze het telkens over hadden voor deze medewerkers volgens mij er niet was. Dit was ook wat Rob zei en bood mij daarom een tarief van 1,6 waardoor ik niet superveel geld meer betaal dan wanneer ik ze zelf in dienst neem. Vandaar dat ik maar voor de makkelijke weg heb gekozen en iedereen op de payroll heb gezet.
Wat me verder wel opviel v.w.b. ziekte is dat er bij payrollbedrijven andere voorwaarden gelden voor de werknemers dan wanneer je ze zelf in dienst neemt. Bij een payroll bedrijf worden ze bij ziekte bv doorbetaald vanaf de 3de dag. Als ik ze zelf in dienst neem moet ik wel vanaf het begin af aan doorbetalen.
Verder vind ik het positieve van payroll dat ik mijn medewerkers op enig moment zelf in dienst kan nemen als ik dat wil (anders dan bij een uitzendbureau hoef ik ze niet 'af te kopen').
Gerard Roesink, directeur groothandel
Gerard Roesink
Tiel
Payroll adviseur:Rob van Loon
"Erg duidelijk en makkelijk!"
Datum eerste gesprek: 10-04-2013
Ik heb zelf een callcenter en had een grote opdracht gekregen en moest dus snel alles regelen. Ik heb zelf echter weinig ervaring met personeelsadministratie vandaar dat ik op zoek ben gegaan naar een payrollbureau.
Eerst dacht ik dat het een makkie zou zijn gewoon even een paar payrollbedrijven bellen en vergelijken. Maar niet dus, de 1 rekent zo en de ander weer anders. Toen kwam ik op de website watispayroll.nl hier trof ik allereerst alle informatie en antwoorden op mijn payroll vragen aan. Vervolgens heb ik via hen dan ook een afspraak gemaakt met een payrolladviseur. Zij heeft alles duidelijk voor mij in kaart gebracht geen extra kosten of opslag per uur.
Erg duidelijk en makkelijk! Ik payroll nu al dik 6 maanden en alles loopt gesmeerd voor mij en mijn 60 medewerkers.
Karel Brederode, directeur callcenter
Karel Bredeorde
Amsterdam
Payroll adviseur:Sandra Slot
"Via Watispayroll.nl een goed payrollbureau gevonden."
Datum eerste gesprek: 02-09-2013
Je moet echt een paar dingen van te voren weten bij payroll wil je goed kunnen vergelijken en nog belangrijker om goed vragen te kunnen stellen. Elke goede salespersoon draait namelijk een negatief iets om naar iets positiefs en wij als leek zien en horen de gevaren niet. Daarom was ik ook zo blij dat ik de website watispayroll.nl tegenkwam en mij eerst een avond kon verdiepen en inlezen in payroll.
Zodat ik niet alle antwoorden op mijn payroll vragen gekleurd van een accountmanager hoefde te oren. Zo kwam ik er o.a. achter dat mijn plan om een uitzendbureau binnen te stappen niet de juiste zou zijn. Zij zijn namelijk altijd duurder qua payroll en doen van alles en nog wat. Daarnaast is bij hen vaak de vraag of ze jouw cao en wetgeving in jouw branche wel kennen en bijhouden. De tip van mijn accountant om op de ketenaansprakelijkheid te letten, kwam ik ook tegen.
Vervolgens heb ik een adviesgesprek via watispayroll.nl aangevraagd waarin de payrolladviseur mijn laatste vragen over payroll netjes beantwoordde en mij vooral het advies gaf naast de prijs ook ooral op de voorwaarden in de inleenovereenkomsten van diverse payrollbureaus te letten. Ik heb de inleenovereenkomst van hem en andere daarom nog eens door mijn boekhouder laten controleren en daar bleken dit inderdaad ook het geval, wat natuurlijk de prijsverschillen verklaarde.
Tot slot was ik ook blij dat ik door watispayroll.nl een payrollbureau heb gevonden die in mijn branche werkzaam is of daarin ook gespecialiseerd is. Bedankt en succes!
Anne van Doorn, eigenaresse kledingzaak
Anne van Doorn
Leiden
Payroll adviseur:Rob van Loon